BIZNES Edukacja Uczelnie

FIRMA ALKOHOLOWA ZAPRASZA STUDENTÓW DO TWORZENIA KAMPANII SPOŁECZNEJ

FIRMA ALKOHOLOWA ZAPRASZA STUDENTÓW DO TWORZENIA KAMPANII SPOŁECZNEJ
Praktyka zamiast teorii – taka idea przyświecała uczestnikom warsztatów wieńczących konkurs Pij

Data publikacji: 2014-03-20
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: FIRMA ALKOHOLOWA ZAPRASZA STUDENTÓW DO TWORZENIA KAMPANII SPOŁECZNEJ
Kategoria: BIZNES, Edukacja

Praktyka zamiast teorii – taka idea przyświecała uczestnikom warsztatów wieńczących konkurs Pij rozważnie.

FIRMA ALKOHOLOWA ZAPRASZA STUDENTÓW DO TWORZENIA KAMPANII SPOŁECZNEJ BIZNES, Edukacja - Praktyka zamiast teorii – taka idea przyświecała uczestnikom warsztatów wieńczących konkurs Pij rozważnie.

Praktyka zamiast teorii – taka idea przyświecała uczestnikom warsztatów wieńczących konkurs Pij rozważnie. Master Class, które odbyły się w ostatnich dniach lutego w Diageo. Studenci z 13 polskich miast pod okiem jurorów konkursu: Pauliny Krupińskiej, Miss Polonii 2012, Macieja Budzicha, prowadzącego blog Mediafun, Krzysztofa Jankesa Jankowskiego, DJ-a radiowegoi Ewy Podolskiej, dziennikarki radiowej, pracowali nad nową koncepcją kampanii społecznej. Warsztaty pozwoliły zebrać  pomysły na różnego rodzaju działania edukujące na temat  pozytywnych wzorców konsumpcji alkoholu, które firma Diageo mogłaby włączyć do kampanii Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie. Konkurs Pij rozważnie. Master Class to część innowacyjnego programu edukacyjnego Diageo, poświęconego upowszechnianiu wzorców kultury odpowiedzialnego picia alkoholu. Bazą programu jest stały dialog ze studentami, prowadzony m.in. podczas szkoleń DRINKiQ w całej Polsce.

Konkurs Pij rozważnie. Master Class organizowany był przez firmę Diageo, w ramach prowadzonej od ponad 4 lat kampanii Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie. W ramach kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” prowadzimy szereg działań upowszechniających kulturę odpowiedzialnego picia alkoholu. Rozmawiamy o tym również ze studentami, wychodząc z założenia, że promowanie odpowiedzialnych postaw ma szczególne znaczenie wśród ludzi młodych. Organizujemy szkolenia z wiedzy o tym, jak alkohol wpływa na organizm, dzielimy się praktyczną wiedzą na temat tego, co oznacza odpowiedzialna impreza, m.in. podczas szkoleń DrinkIQ na uczelniach i poprzez działania na profilu Pij Rozważnie na Facebooku. Jesteśmy również przekonani, że nasza  kampania „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.”, którą od ponad 4 lat prowadzimy wraz z partnerami i ekspertami, może stać się inkubatorem dla ciekawych pomysłów studentów, którym zależy na zmianie postaw rówieśników związanych z piciem alkoholu.  – wyjaśnia Aneta Jóźwicka, Corporate Relations Director Diageo Polska.

A to już wiesz?  TaniaKsiazka.pl pod nowym adresem

Pomysły opracowane przez studentów w grupach oceniło jury, w jego składzie znaleźli się m.in. Paulina Krupińska, Maciej Budzich, Krzysztof Jankes Jankowski i Ewa Podolska.  Zdecydowałam się na wzięcie udziału w kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” firmy Diageo po pierwsze dlatego, że uważam takie akcje za bardzo, bardzo potrzebne, a po drugie dlatego, że jest skierowana do studentów. Myślę, że łatwiej zapobiegać wcześniej niewłaściwym zachowaniom, niż potem rozwiązywać problemy ­– uzasadnia swój udział w akcji Paulina Krupińska. W konkursie „Pij rozważnie. Master Class” podobało mi się, że ludzie zostali wciągnięci do konkretnych działań, co powoduje, że nabierają nie tylko większej wiedzy, lecz także przekonania do tego, co robią i w związku z tym będą realnie oddziaływać na swoje otoczenie. Ciekawe było też to, że uczono ich, jak mądrze zachować się, gdy otoczenie pije nieodpowiedzialnie – dodaje Ewa Podolska. Krzysztof Jankes Jankowski zwraca z kolei uwagę na inny aspekt – pomysłowość uczestników, która może zmienić postawy ludzi wobec picia alkoholu: Wszelkie kampanie propagujące odpowiedzialne picie alkoholu, kontrolowane picie są warte uwagi. Moim zdaniem studenci są otwarci na takie akcje. Ważne, żeby myśleli przy tym o wypracowaniu fajnego, ciekawego pomysłu – im bardziej kreatywny, tym szybciej można dotrzeć do młodej osoby i nawet jeśli najpierw uśmiechnie się, zawsze dobru wzorzec zostanie jej z tyłu głowy i może docelowo procentować. Maciej Budzich, uzasadniając decyzje jurorów powiedział: Szukaliśmy pomysłu kompletnego. Liczyła się dla nas nie tylko idea kreatywna, lecz także odpowiednia nazwa projektu, kompleksowy plan działania, język, którym będziemy mówić, wybór odpowiednich kanałów komunikacji ze studentami. To wszystko składa się na potencjalny sukces kampanii edukacyjnej, szczególnie w mediach społecznościowych. Dla wielu uczestników to spotkanie było pierwszym zetknięciem z takim zadaniem. Można jednak spokojnie powiedzieć, że zrobili dziś krok w dobrą stronę.

A to już wiesz?  Mediolan, Nowy Jork, Shanghaj i Warszawa. Współpraca światowych szkół biznesu

Dodatkowe wiadomości na temat odpowiedzialnego picia alkoholu, różne narzędzia i informacje o inicjatywach związanych z kampanią Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie., dostępne są na www.pijrozwaznie.pl, Facebook/PijRozwaznie i www.DrinkIQ.com.c

O Akcji

Kampania Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie. prowadzona jest od ponad czterech lat przez producenta alkoholi firmę Diageo we współpracy z ekspertami i instytucjami patronującymi kampanii. Podczas ubiegłorocznych edycji kampanii organizatorzy przeprowadzili sondaż wśród internautów i badanie opinii publicznej, publikowali porady w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz zbierali deklaracje od kierowców, wydając im przy tym specjalne naklejki na szybę i etui na dowody rejestracyjne „Prowadzę. Nie piję”. Dotychczas organizatorzy zebrali ponad 75 700 podpisów pod tą deklaracją. Deklaracje poparcia dla idei akcji można cały czas składać na Facebooku i poprzez stronę www.pijrozwaznie.pl. Więcej informacji na temat kampanii: www.pijrozwaznie.pl oraz na Facebook/PijRozwaznie.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
FIRMA ALKOHOLOWA ZAPRASZA STUDENTÓW DO TWORZENIA KAMPANII SPOŁECZNEJ BIZNES, Edukacja - Praktyka zamiast teorii – taka idea przyświecała uczestnikom warsztatów wieńczących konkurs Pij rozważnie.
Hashtagi: #BIZNES #Edukacja

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy